سپس نوبت به جایزه بهترین دستاورد هنری در بخش سفر و گردشگری رسید

نامزدهای این بخش طراحی صحنه «اسب سفید بالدار»، فیلمبرداری «شوفر»، پژوهش مستند «اجاق» و فرن حسنی نیا برای بازی در «دابر» بودند. 

این جایزه به نام آرمان فیاض برای فیلمبرداری «شوفر» ثبت شد. به دلیل اینکه وی در کیش نبود جایزه او را کارگردان فیلم به نمایندگی گرفت. رضا نجاتی از برنده شدن فیلمبردار فیلمش ابراز خوشحالی کرد.

سپس نامزدهای بهترین فیلمنامه بخش سفر و گردشگری به شرح  بادباک ها، آن بالا، شو

جوایز بخش سفر و گردشگری

سپس نوبت به جایزه بهترین دستاورد هنری در بخش سفر و گردشگری رسید. 

نامزدهای این بخش طراحی صحنه «اسب سفید بالدار»، فیلمبرداری «شوفر»، پژوهش مستند «اجاق» و فرن حسنی نیا برای بازی در «دابر» بودند. 

این جایزه به نام آرمان فیاض برای فیلمبرداری «شوفر» ثبت شد. به دلیل اینکه وی در کیش نبود جایزه او را کارگردان فیلم به نمایندگی گرفت. رضا نجاتی از برنده شدن فیلمبردار فیلمش ابراز خوشحالی کرد.

سپس نامزدهای بهترین فیلمنامه بخش سفر و گردشگری به شرح  بادباک ها، آن بالا، شوفر و اسب سفید بالدار اعلام شد.

دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه این بخش به رضا نجاتی برای «شوفر» اهدا شد.

جایزه بهترین فیلمنامه این بخش به «اسب سفید بالدار» نوشته مهیار ماندگار اهدا شد.

وی که دومین جایزه خود را می‌گرفت، اظهار کرد: از معلم ادبیاتم تشکر می‌کنم که یک روز جوکی از یک اسب سفید بالدار تعریف کرد. این جوک در یاد من ماند و در نهایت آن را تبدیل به فیلم کردم از همین رو از شهریار خسروی معلمم تشکر می‌کنم.

در ادامه نوبت به جایزه بهترین کارگردانی بخش سفر و گردشگری رسید. پاندای قرمز، شوفر، دابر و اسب سفید بالدار نامزدهای این بخش بودند.

دیپلم افتخار بهترین کارگردانی به علی پاک نیا برای «پاندای قرمز» رسید.

وی پس از کسب جایزه اش گفت: باعث افتخارم است که این دیپلم را گرفتم. در این روزهای سیاه نیاز داشتم که فیلمم دیده شود و این جایزه حالم را خوب کرد.

در ادامه جایزه بهترین کارگردانی بخش سفر و گردشگری به مهیار ماندگار برای «اسب سفید بالدار» رسید.

در ادامه مراسم نوبت به جایزه بهترین فیلم در دو بخش مستند و فیلم کوتاه داستانی بود.

در بخش فیلم مستند، اجاق، رقصی برای مرگ، برج رادکان نامزد بودند که جایزه بهترین فیلم مستند این بخش به «اجاق» ساخته علی بلندنظر رسید.

وی هم در سخنان کوتاهی گفت: از عوامل فیلمم، انجمن سینمای جوانان ایران و آرش رصافی که به من کمک کردند، تشکر می‌کنم. از جشنواره «موج» هم ممنونم چون این یکی از علمی ترین جشنواره‌های داخلی است ضمن اینکه کنار هم قرار گرفتن فرهنگ‌ها باعث ارتباط فزاینده می‌شود. این جایزه را به مادران ایل قشقایی تقدیم می‌کنم.

در بخش فیلم داستانی، دابر، شوفر، اسب سفید بالدار، پاندای قرمز نامزد بودند.

جایزه بهترین فیلم داستانی بخش سفر و گردشگری به «دابر» ساخته سعید نجاتی رسید.

در این بخش مهدیه غلامحسینی تهیه‌کننده این اثر روی سن رفت و بیان کرد: سعید نجاتی درگیر جشنواره فیلم رضوی است ولی به همه شما سلام رساند. از تک تک عوامل این فیلم که اگر نبودند، این اثر ساخته نمی‌شد، سپاسگزارم.

سپس سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش بیان کرد: چهارمین موج به ساحل رسید و کیش مرجانی درخشان تر شد زیرا بار دیگر با گوهر هنر آمیخته شد.

وی افزود: پرونده این جشنواره هم به یمن و دغدغه هنردوستان جزیره و همکارانم، هیات انتخاب و هیات داوران و البته فیلمسازان بسته شد. بیش از یک سال است که مردم در عصر کرونا؛ عصر بیم و امید عصر رنج و نوید به سر می‌برند. همه گیری کرونا به بازآفرینی دوباره بشر انجامید به ناچار کنش های اقتصادی فرهنگی و همه امور با پسوند کرونا رنگ و بوی جدید گرفته تا زیست ما در یک درد و رنج مشترک قرار بگیرد ولی چشمه زندگی جوشان است. در این روزگار هر رویدادی تاریخی است که جشنواره فیلم موج‌هم از این قائله مستثنی نیست.

پورعلی با اشاره به اینکه زیست کرونایی هم برای ما تجربه شد، بیان کرد: ما در دنیای جدیدی هستیم در دنیایی که زیست ما از دنیای حقیقی به دنیای مجازی کوچ کرده است. حالا رسانه، سازنده جمع‌های کوچک است حال مرزهای توده در حال تغییر است. کرونا رنگ و بوی دیگری به این زیست داده است. امروز بسیاری از صاحبان کسب و کار این وعده را می‌دهند که شیوه زیست در این دوران را پس از کرونا هم ادامه بدهند. کرونا ما را دچار بلوغ هرچند بلوغ زودرس در سپهر ارتباطی کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: اگر فیلم را رسانه و فیلم کوتاه را رسانه‌ای ویژه بدانیم در نقطه عطفی هستیم. در یک سال گذشته بخش‌های مختلف زندگی ما به سمت مجازی و آنلاین شدن پیش رفته است و گونه جدید رسانه‌ها و رشد جهشی آنها را شاهد هستیم. کافی است نگاهی به رشد محتواها در تلویزیون های اینترنتی بیندازیم حالا هر شهروند می‌تواند یک ویدیو کلوپ در خانه داشته باشد. 

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم «موج» کیش در پایان گفت: این دوره جشنواره در دوران کرونا برگزار شد و حال کار پنجمین جشنواره آغاز می‌شود البته باید وارد عصر جدید شویم، دوره‌ای که همه گیری کرونا به همه چیز سرعت داده است. چهارمین جشنواره موج برگزار شد قدردان همه شرکت‌کنندگان هستیم. آرزویی برای تندرستی و لبریزی جام زندگی دارم.

در ادامه تورج اصلانی از داوران چهارمین جشنواره فیلم «موج» کیش به نمایندگی از هیات داوران بیان کرد: ما اینجا اختتامیه را خیلی آوانگارد می‌بینیم. قرار شد بیانیه‌ای داشته باشیم ولی فکر کردیم اگر این بیانیه به صورت مکتوب باشد شکل اداری و رسمی به خود می‌گیرد  پس نکاتم را شفاهی بیان می‌کنم.

وی اضافه کرد: باید بگویم متاسفانه در بخش مستند کمی سهل انگارانه به موضوعات توجه می‌شود در حالی که این بخش نیاز به تحقیق دارد.هرچند ابزار مهم است ولی مهمتر این است که با چه تحقیقی به سراغ موضوعات می‌رویم اما ما این تحقیقات را در مستند ندیدیم پس به این نتیجه رسیدیم که توصیه کنیم تحقیق کنید و خشت اول را درست بگذارید.

داور چهارمین جشنواره فیلم «موج» در پایان گفت: درباره فیلم‌های داستانی خوشحالیم.چند سالی بود که سینمای ایران به سمت سوژه محوری رفته بود و فیلم‌ها هم صرفا موضوع محور بودند ولی امسال با دیدن فیلم‌ها خوش‌بین شدیم چون فیلمسازان ما به مسیری رفته اند که ژانرهای مختلف را تمرین می کنند، ضمن اینکه در تکنیک بچه‌ها رشد کرده‌اند. سینمای ایران دارد سر و شکلی می‌گیرد که می توان جدا از سوژه ها آن را با استانداردهای جهانی مقایسه کرد.

فر و اسب سفید بالدار اعلام شد.

دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه این بخش به رضا نجاتی برای «شوفر» اهدا شد.

جایزه بهترین فیلمنامه این بخش به «اسب سفید بالدار» نوشته مهیار ماندگار اهدا شد.

وی که دومین جایزه خود را می‌گرفت، اظهار کرد: از معلم ادبیاتم تشکر می‌کنم که یک روز جوکی از یک اسب سفید بالدار تعریف کرد. این جوک در یاد من ماند و در نهایت آن را تبدیل به فیلم کردم از همین رو از شهریار خسروی معلمم تشکر می‌کنم.

در ادامه نوبت به جایزه بهترین کارگردانی بخش سفر و گردشگری رسید. پاندای قرمز، شوفر، دابر و اسب سفید بالدار نامزدهای این بخش بودند.

دیپلم افتخار بهترین کارگردانی به علی پاک نیا برای «پاندای قرمز» رسید.

وی پس از کسب جایزه اش گفت: باعث افتخارم است که این دیپلم را گرفتم. در این روزهای سیاه نیاز داشتم که فیلمم دیده شود و این جایزه حالم را خوب کرد.

در ادامه جایزه بهترین کارگردانی بخش سفر و گردشگری به مهیار ماندگار برای «اسب سفید بالدار» رسید.

در ادامه مراسم نوبت به جایزه بهترین فیلم در دو بخش مستند و فیلم کوتاه داستانی بود.

در بخش فیلم مستند، اجاق، رقصی برای مرگ، برج رادکان نامزد بودند که جایزه بهترین فیلم مستند این بخش به «اجاق» ساخته علی بلندنظر رسید.

وی هم در سخنان کوتاهی گفت: از عوامل فیلمم، انجمن سینمای جوانان ایران و آرش رصافی که به من کمک کردند، تشکر می‌کنم. از جشنواره «موج» هم ممنونم چون این یکی از علمی ترین جشنواره‌های داخلی است ضمن اینکه کنار هم قرار گرفتن فرهنگ‌ها باعث ارتباط فزاینده می‌شود. این جایزه را به مادران ایل قشقایی تقدیم می‌کنم.

در بخش فیلم داستانی، دابر، شوفر، اسب سفید بالدار، پاندای قرمز نامزد بودند.

جایزه بهترین فیلم داستانی بخش سفر و گردشگری به «دابر» ساخته سعید نجاتی رسید.

در این بخش مهدیه غلامحسینی تهیه‌کننده این اثر روی سن رفت و بیان کرد: سعید نجاتی درگیر جشنواره فیلم رضوی است ولی به همه شما سلام رساند. از تک تک عوامل این فیلم که اگر نبودند، این اثر ساخته نمی‌شد، سپاسگزارم.

سپس سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش بیان کرد: چهارمین موج به ساحل رسید و کیش مرجانی درخشان تر شد زیرا بار دیگر با گوهر هنر آمیخته شد.

وی افزود: پرونده این جشنواره هم به یمن و دغدغه هنردوستان جزیره و همکارانم، هیات انتخاب و هیات داوران و البته فیلمسازان بسته شد. بیش از یک سال است که مردم در عصر کرونا؛ عصر بیم و امید عصر رنج و نوید به سر می‌برند. همه گیری کرونا به بازآفرینی دوباره بشر انجامید به ناچار کنش های اقتصادی فرهنگی و همه امور با پسوند کرونا رنگ و بوی جدید گرفته تا زیست ما در یک درد و رنج مشترک قرار بگیرد ولی چشمه زندگی جوشان است. در این روزگار هر رویدادی تاریخی است که جشنواره فیلم موج‌هم از این قائله مستثنی نیست.

پورعلی با اشاره به اینکه زیست کرونایی هم برای ما تجربه شد، بیان کرد: ما در دنیای جدیدی هستیم در دنیایی که زیست ما از دنیای حقیقی به دنیای مجازی کوچ کرده است. حالا رسانه، سازنده جمع‌های کوچک است حال مرزهای توده در حال تغییر است. کرونا رنگ و بوی دیگری به این زیست داده است. امروز بسیاری از صاحبان کسب و کار این وعده را می‌دهند که شیوه زیست در این دوران را پس از کرونا هم ادامه بدهند. کرونا ما را دچار بلوغ هرچند بلوغ زودرس در سپهر ارتباطی کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: اگر فیلم را رسانه و فیلم کوتاه را رسانه‌ای ویژه بدانیم در نقطه عطفی هستیم. در یک سال گذشته بخش‌های مختلف زندگی ما به سمت مجازی و آنلاین شدن پیش رفته است و گونه جدید رسانه‌ها و رشد جهشی آنها را شاهد هستیم. کافی است نگاهی به رشد محتواها در تلویزیون های اینترنتی بیندازیم حالا هر شهروند می‌تواند یک ویدیو کلوپ در خانه داشته باشد. 

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم «موج» کیش در پایان گفت: این دوره جشنواره در دوران کرونا برگزار شد و حال کار پنجمین جشنواره آغاز می‌شود البته باید وارد عصر جدید شویم، دوره‌ای که همه گیری کرونا به همه چیز سرعت داده است. چهارمین جشنواره موج برگزار شد قدردان همه شرکت‌کنندگان هستیم. آرزویی برای تندرستی و لبریزی جام زندگی دارم.

در ادامه تورج اصلانی از داوران چهارمین جشنواره فیلم «موج» کیش به نمایندگی از هیات داوران بیان کرد: ما اینجا اختتامیه را خیلی آوانگارد می‌بینیم. قرار شد بیانیه‌ای داشته باشیم ولی فکر کردیم اگر این بیانیه به صورت مکتوب باشد شکل اداری و رسمی به خود می‌گیرد  پس نکاتم را شفاهی بیان می‌کنم.

وی اضافه کرد: باید بگویم متاسفانه در بخش مستند کمی سهل انگارانه به موضوعات توجه می‌شود در حالی که این بخش نیاز به تحقیق دارد.هرچند ابزار مهم است ولی مهمتر این است که با چه تحقیقی به سراغ موضوعات می‌رویم اما ما این تحقیقات را در مستند ندیدیم پس به این نتیجه رسیدیم که توصیه کنیم تحقیق کنید و خشت اول را درست بگذارید.

داور چهارمین جشنواره فیلم «موج» در پایان گفت: درباره فیلم‌های داستانی خوشحالیم.چند سالی بود